Een Nederlandstalige bewerking van ‘Die lustige Weiber von Winsor’ van Nicolai.
Voorstellingen in Roosendaal en Fijnaart.
Regie: Max van Weegberg
Muzikale leiding: Carl Vervoort
Vertaling: Fred Dannenburg
Arrangement voor 5 instrumenten: Silvia Maessen
Het verhaal speelde zich in deze tijd af in een vakantie-bungalowpark.
Falstaff, ‘Harley-macho’, werkt zich aardig in de nesten door dubbele afspraken te maken met bevriende dames. Dames die zich doordeweeks vervelen terwijl hun echtgenoten in de randstad op kantoor werken en alleen in de weekeinden bij hen zijn. Alles draait, zoals vaker, om de liefde, macht en jaloezie.
Een interessante invalshoek koos Van Weegberg door de figuur van Shakespeare in diverse gedaanten te laten verschijnen als deus ex machina.
Rolverdeling:
Johnny Falstaff – Karel Sieben, bas
William Shakespeare – Irene Bink, mezzosopraan
Frieda Ford – Lia van den Brand, sopraan
Henry Ford – Lennaert van Anken, bariton
Toosje Benz – Mirjam Roovers, mezzosopraan
Otto Benz – Erik Stevens, bariton
Anna Ford – Elly van den Berg, sopraan
Lada – Ton Franken, tenor
Ordebewaker – Ad Hopstaken, bas
Koor:
sopranen: Agnes van den Bemt, Jacqueline Broos, Heleen van Gelder, Linda Wauters
alten: Miek van den Bergh, Cobi Golterman, Ineke den Hollander, Judith van der Ree
tenoren: Han Wesdorp, Piet van Zijst,
bas/bariton: Arjen Balemans, Jos van den Bergh, Ad Hopstaken, Jos Oonincx, Peter Vissers
Ensemble: Sylvia Maessen (contrabas), EdwertWijn (piano), Boris Visser (viool), Kris Barczewski (cello), John Anderson (klarinet)
Techniek: Marius van den Berg
Grime: Albert Sieben
Repetitoren: Chi-Han Chai, René van Assche, Paul Maassen, Hans Reys
Eigenaar Harley Davidson: Jean Marie Dorrestijn